Správa železnic letos dokončí dva úseky koridoru z Prahy do Českých Budějovic
Nové tunely, estakády i zastávky. Modernizace IV. železničního koridoru pokračuje podle. V některých místech se staví úplně nová železnice. Aktuálně musí cestující počítat s výlukou v devatenácti kilometrovém úseku Sudoměřice – Votice. „Výluka mezi Sudoměřicemi a Voticemi odstartovala v sobotu druhého dubna a potrvá 90 dnů. Nákladní vlaky začnou novostavbu trati využívat 30 června. První osobní vlaky projedou úsekem následující den,“ říká Nela Friebová, tisková mluvčí Správy železnic. „Ve směru z Prahy do jižních Čech bude platit výlukový jízdní řád. Z Prahy Hlavního nádraží bude většina těchto vlaků s výjimkou večerních spojů odjíždět o cirka 15 minut dříve než doposud, v opačném směru z jižních Čech do Prahy bude platit standardní jízdní řád,“ popsal změny Lukáš Kubát, tiskový mluvčí Českých drah. Cestující ale budou muset počítat se zpožděním. Po projetí úseku Tábor - Votice mohou nabrat jednotlivé spoje zpoždění pět až patnáct minut.
„Díky modernizaci mezi Sudoměřicemi a Voticemi dojde ke zvýšení rychlosti, plynulosti, komfortu a bezpečnosti vlakové dopravy. Převážná část trasy vede v nové stopě, což přináší zkrácení trasy o dva kilometry,“ dodala Friebová.
K napřímení trasy dojde také v úseku Soběslav - doubí, nově kopíruje částečně trasu dálnice D3. Dvoukolejná trať dlouhá téměř devět kilometrů bude stát 4,8 miliardy korun. Na této trase vznikly dvě estakády, jedna přes Kamenný rybník a ta delší 830 metrů dlouhá přes Černovický potok.
Po ukončení modernizace IV. železničního koridoru by měla cesta z Prahy do Českých Budějovic trvat hodinu a půl a vlaky budou moci jezdit až 200 kilometrů v hodině. Dva nové úseky se zprovozní postupně, aby výluky na trati byly co nejkratší. Plný provoz odstartuje až na podzim. Zatím co na trati z Votic do Tábora začnou jezdit vlaky v září, tady u Soběslavi se dostane železnice do plného provozu až na konci listopadu.