Parkování na sídlišti Máj

Nové vedení českobudějovické radnice se intenzivně zabývá řešením kritické situace s parkováním na sídlišti Máj.

O potížích s průjezdem, které na českobudějovickém sídlišti Máj mají v přetížených ulicích například složky integrovaného záchranného systému, jsme vás v našem zpravodajství už informovali. Podle průzkumu parkuje aktuálně na sídlišti až tisícovka aut v místech, kde to není povoleno. Lidem totiž nic jiného nezbývá a ukazuje se, že zoufalé situaci s parkováním se tu dlouhá léta zkrátka nikdo nevěnoval.

„Lidé, kteří žijí na největším českobudějovickém sídlišti Máj, poslouchají cca 20 let o tom, jak bude každá radnice parkování řešit. Nikdo tam zatím žádné větší množství parkovacích míst nepostavil, byť tam nějaké desítky přibyly. Když jsme si chtěli situaci zmapovat, tak jsme sedli do aut a po večerech místa projížděli. Tuto situaci si pamatuji ještě za záchranné služby, když jsme jezdívali i s panem náměstkem Burešem, který to zažíval jako velitel hasičů. Není to jenom o tom, že se tam špatně parkuje, ale auta si navzájem překáží a špatně se ráno vyjíždí. A kdyby se tam nedejbože něco stalo, například začalo hořet, tak to opravdu ohrožuje možnost hasičů na místě zasáhnout. Parkuje tam zhruba tisíc aut na místech, kde nemají,“ popisuje situaci Martin Kuba /ODS/, českobudějovický radní a hejtman Jihočeského kraje.

Vedení radnice proto intenzivně hledá způsoby, jak zoufalou situaci s parkováním co nejrychleji vyřešit. A to jak s ohledem na kvalitu bydlení, tak i na bezpečnost obyvatel.

„Dělá mi velkou radost, když jsem mohl přijít na radnici a pomoct tu situaci řešit. Od té doby, co na radnici jsem, se sídlišti Máj věnuji intenzivně. Projížděli jsme problémová místa, sčítali auta a došli jsme k tomu, že tisíc aut potřebujeme vyparkovat, aby byl Máj průjezdný. Tisíc parkovacích míst na Máji chybí, a proto jsme se rozhodli a hledali jsme místa, kde by mohl stát parkovací dům. Vybrali jsme lokalitu a začínáme na tom pracovat,“ říká nám Lubomír Bureš /ODS/, náměstek primátorky Českých Budějovic.

Jednoznačně nejhorší je v tuto chvíli situace v ulicích Václava Volfa, Norberta Frýda a také v Chlajnově ulici.

„Když jsme si prošli všechny plochy, tak jediné místo, kde bychom byli schopni vybudovat nějaké vyšší stovky parkovacích míst a nezasahovali bychom do zeleně, je na autobusové točně na konci sídliště. Zde by mohl vyrůst parkovací dům, který by umožnil stovky nových parkovacích míst. Byl by v těsné blízkosti ulic Václava Volfa, Norberta Frýda a Chlajna, ve kterých je parkovacích míst nejméně vůči tomu, kolik těch aut stojí mimo,“ dodává Martin Kuba.

„Už jsme zadali návrh změny územního plánu, který byl schválen radou města. Teď to půjde do zastupitelstva města a začneme pracovat na stavbě parkovacího domu,“ zakončuje Lubomír Bureš.

Podoba budoucího parkovacího domu v místě současné autobusové točny je zatím pouze orientační, mělo by se jednat o zhruba čtyřpatrovou budovu, kde bude v prvním nadzemním podlaží umístěná stávající točna MHD a další tři podlaží budou sloužit pro parkování. Výběrové řízení a projekční práce by měly být hotové do konce příštího roku. Samotná stavba je pak plánovaná na rok 2025.

Autor: Petra Říhová

Související články

Lídrem za ANO bude Roman Kubíček

Lídrem hnutí ANO na jihu Čech pro podzimní krajské volby bude stávající poslanec Roman Kubíček. Jeho zvolení ještě musí posvětit celostátní vedení politické strany. Médiím to řekl bývalý primátor Českých Budějovic Jiří Svoboda.