
Vlaky na Šumavu naberou zpoždění

Vinu na celé situaci nese Správa železnic. Ta sice do tratě v minulých letech investovala nemalé peníze, vynakládala je ale hlavně do bezpečnosti. Na technický stav jako takový se nezaměřila. To přineslo očekávaný dopad – v některých úsecích je trať v téměř havarijním stavu a Správa se tak pro letošní léto v těchto úsecích rozhodla snížit rychlost na dvacet kilometrů v hodině. Lidé tak jindy dvou a půl hodinovou cestu pojedou mnohem déle, Jihočeský kraj navíc toto opatření vyjde na nemalé peníze.
"Samozřejmě, dotkne se to Jihočeského kraje, jelikož my musíme minimálně tři milony korun dotovat z toho důvodu, že dopravce bude muset minimálně nasadit několik souprav navíc. Samozřejmě s tím souvisí i další lidé kolem. To znamená, že nás to bude stát i nějaké koruny navíc," říká Antonín Krák /ČSSD/, náměstek hejtmana Jihočeského kraje.
Nutnost snížené rychlosti, která začne platit od 1. června a potrvá až do začátku září, s sebou také nese negativní dopady na turismus. Právě v létě totiž těmito spoji vyrážejí na Šumavu tisíce turistů, kterým toto omezení zhorší komfort cestování.
"Samozřejmě, je to velký problém, nejenom pro nás, ale i pro oblast Šumavy. Například navazující vlaky nebudou moct navázat z důvodu časové posloupnosti na další vlaky," dodává Antonín Krák.
Správa železnic chce s rekonstrukcí tratě začít hned po skončení turistické sezóny. Investice do bezpečnosti tratě jsou podle náměstka velmi důležité, stejně tak je ale podstatný i komfort.
"Nechci šahat do svědomí Správy železnic. Pravda je taková, že já osobně bych především veškeré finance věnoval právě té železnici jako takové a teprve poté do dalších věcí. Samozřejmě nemůžeme pochybovat o zabezpečení, které tam určitě musí být," zakončuje Antonín Krák.
Kraj zároveň ubezpečuje veřejnost, že společnost Jikord udělá maximum pro to, aby nové jízdní řády co nejlépe reflektovaly nastalou situaci. Kraj také uvedl, že se Správou železnic povede další jednání, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.