Silničáři loni odstranili 200 billboardů

Jihočeští silničáři v loňském roce odstranili dvě stě billboardů a dalších reklamních zařízení, které stály příliš blízko silnic. Částka za odstranění může dosáhnout až pětačtyřiceti tisíc korun, náklady by měly jít za majiteli poutačů.

Jihočeský kraj od loňského ledna, kdy vstoupila v platnost změna zákona o pozemních komunikacích, už k odstranění billboardů nevyzývá jejich vlastníky. Na starost to totiž mají správci komunikace. Ti pak odstraněné poutače skladují po dobu tří měsíců, pokud se k nim nikdo nepřihlásí, mohou je zlikvidovat. Majitelé billboardů se přitom často snaží zpochybnit postup silničářů nebo jejich pravomoc.

Autor: Petr Studenovský

Související články

Pozor na led na turistických trasách

Některé turistické trasy na Šumavě může v těchto dnech pokrývat ledovka nebo námraza. Turisté tak musí počítat s tím, že stezky mohou být neschůdné. Novináře o tom informoval mluvčí šumavského národního parku Jan Dvořák.