
Vraky aut jsou v Českých Budějovicích převážně na sídlištích, dražby se osvědčily

Vrakem se stává každé vozidlo, které má více než šest měsíců. Následuje výzva majiteli a pokud do dvou měsíců nezareaguje, autovrak nechá město odtáhnout.
"Loni jsme na území města České Budějovice registrovali 250 vozidel buď s propadlou technickou nebo vraků. Na výzvy reagovalo 140 provozovatelů a 64 vozidel jsme tedy museli odtáhnout. Dále řešíme ještě 50 vozidel, kde nám ještě běží lhůty," řekla nám k situaci Kristýna Radová z Odboru správy veřejných statků magistrátu Českých Budějovic.
Odtah a s ním související byrokracie je pro město tou nejdražší variantou. Přitom zbavit se vraku není pro majitele složité. "Pokud to lidé chtějí řešit, tak skutečně to nestojí, nemusí je to stát žádné peníze. Pouze tu snahu, vyvolat tu diskuzi o tom, že ten vrak chtějí odstranit. V podstatě mají dvě možnosti, buď si najít společnost, která se těmi vraky zabývá. Přijede, vrak odveze a jim za to zaplatí. Nebo si sami vrak odvezou na vrakoviště, kde opět od nich ten vrak vykoupí. Bavíme se tam o hodnotě od 1,50 do 4 korun za kilo šrotu," popsal celý proces Michal Šebek /ODS/, náměstek primátorky Českých Budějovic.
Poradí vám i zaměstnanci magistrátu. Odstranění vraků nejvíc zdržuje to, že si majitelé nepřebírají poštu. A to úmyslně i neúmyslně z důvodu přestěhování. Další situací může být i úmrtí provozovatele a běžící dědické řízení. Dále si pak lidé vymýšlí různé finty. "Pokud nám vozidlo přeparkovávají o ulici o dvě vedle a myslí si, že se na to ta výzva nevztahuje, ale vztahuje," dodala Radová.
Magistrátu se osvědčily také dražby autovraků. Minulý rok se konaly dvě, v květnu se prodávalo 17 vraků odtažených z ulic města a v listopadu pak 11 nepojízdných aut. "Vydražili jsme 27 vozidel v hodnotě 94 tisíc, což považujeme za úspěch," potvrdila Kristýna Radová.
Dražby budou pokračovat i nadále, městu tím odpadá papírování a skladování vraků.