
Nedostatek vody ohrožuje splouvání Teplé Vltavy. První vodáci na řeku vyráží právě dnes, hladina je ale na hraně, kdy se splouvání povoluje.
Traťová rychlost bude 200 km/hod. Samotné zahájení prací se plánuje na začátek příštího roku, dokončení pak v roce 2032. Modernizací projde poslední jednokolejný úsek na trati z Českých Budějovic do Prahy. Vlaky přestanou využívat dosavadní trasu přes Hlubokou nad Vltavou-Zámostí, nově se krátce za krajskou metropolí ponoří do Hosínského tunelu dlouhého 3 120 metrů. Následující Chotýčanský tunel se dokonce díky délce 4 775 metrů stane nejdelším na české železnici.
Celkovou přestavbou projde stanice v Ševětíně, která získá moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem. Nové trasování umožní zvýšit traťovou rychlost na 200 km/h, délka celého úseku se zkrátí z 22 na necelých 18 kilometrů. To vše přispěje k výraznému zkrácení jízdních dob.